tjocka frisören..


Idag ringde det från försäkringskassan, har fått en handläggare där nu när jag är sjukskriven på 50%.
Hon ringde och presenterade sig och jag fick hennes nummer och så.
Men samtalet gick väl mest ut på att hon skulle luska lite, så jag inte lurar dom på pengar..
Hoppas hon blev nöjd med mina svar, för jag jobbar inte ens nära 50% just nu, så dom borde ju vara glad att jag inte blir sjukskriven på mer och ska ha mer pengar än dom futtiga lapparna jag får just nu.


Jag trodde att frisöryrket var ett sånt yrke där man kunde på havandeskapspenning, men icke..
Men det är klart, det skulle ju va en fröjd att jobba 100% nu... verkligen.. 
Nu jobbar jag inte ens 50% och det är knappt så jag orkar med det..


Jag kan rada upp några av dom problem som jag kan stöta på när jag jobbar som en gravid frisör.

- Blodtrycksfall, vilket resulterar i att jag kallsvettas och mår illa. Blir en väldigt onärvarande frisör då allt jag tänker på under klippningen är att jag inte får svimma..

- Hittills har det hänt 2ggr att jag måste be kunden om ursäkt och sätta mig i soffan en stund med benen i luften, för att det har börjar flimmra för ögonen.
Och nej, det är inte så jäkla roligt, varken för mig eller kunden.
Vem vill gå och klippa sig hos nån som riskerar att svimma halvvägs genom klippning.
Och det är otroligt pinsamt för mig, man känner sig otroligt proffesionell, not..

- Det är är en underbar känsla för mig, och säkert för kunden också att jag under hela klippningarna smeker dom ömt med min mage...

- Denna trötthet som man har är helt otrolig, det hade iof inte spelat nån roll vilket yrke jag har så hade jag varit trött.
Men jag blir ju så mosig i huvet, och som frisör så är det ju bra om man kan komma med lite frisyr och färg tips. Jag gör mitt bästa men ibland så är det bara helt tomt i huvudet...blä..



Nu vart det tomt i skallen igen....
Kankse har varit det under hela det här inlägget, svamlar bara på...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0